| Деякі аспекти застосування Закону "Про   забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків"  було обговорено під час слухань у Комітеті з питань прав людини,  національних меншин і міжнаціональних відносин 10 листопада 2010 року | |
|  | 
 | 
| 
 | |
| 
 Голова   підкомітету з міжнародно-правових питань та гендерної політики Олена   Бондаренко проаналізувала впровадження гендерної політики за період, що минув   з часу ухвалення закону. "Без сумніву, ситуація за п´ять років   після ухвалення закону якісно змінилася: з певною інерцією закон все ж почав   працювати, є узаконений механізм забезпечення рівних прав та можливостей,   законодавчо унормовані повноваження органів влади та конкретно сформульовані   завдання, які необхідно здійснювати",- наголосила народний депутат. Вона   охарактеризувала найбільш проблемні аспекти виконання закону. До останніх, на   її думку, належать механізми розгляду скарг на випадки дискримінації,   відсутність прогресу у правовому забезпеченні паритетного представництва   жінок і чоловіків на вищих щаблях державного управління.  "Парламент   визначив законодавчу базу і має чітко окреслене поле парламентського контролю   за виконанням закону", - вважає О.Бондаренко. Водночас, за її словами,   для того, щоб впровадження гендерної політики мало справді системний   характер, необхідно створити постійну діючу структуру, здатну планувати і   реалізувати завдання у цій сфері.  Як наголосила доповідач, Верховна Рада досі не   ухвалила законопроект "Про внесення змін та доповнень до деяких законів   України (щодо забезпечення прав та можливостей жінок і чоловіків у виборчому   процесі)", хоча одним з ключових зауважень, які Комітет ООН із   ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок висловив за підсумками розгляду   6 та 7 об´єднаної доповіді України та була рекомендація прискорити   прийняття законодавчих ініціатив для забезпечення рівних можливостей жінок і   чоловіків у виборчому процесі й у складі парламенту. "Таким чином,   залишається нерозв´язаною найбільш гостра гендерна проблема -   відсутність паритетного представництва жінок у прийнятті рішень на вищих   представницьких та управлінських рівнях", - зазначила О.Бондаренко. За   її словами, цю проблему потрібно вирішувати і "ми знову будемо готувати   відповідні законопроекти, сподіваючись на їх підтримку народними   депутатами". 
 Учасники слухань також   звернули увагу на інформацію Головдержслужби, відповідно до якої результати   аналізу кадрового резерву у центральних органах виконавчої влади свідчать про   порушення вимог пропорційно-збалансованого представництва кандидатур кожної   статі. Так, до кадрового резерву на 2010 рік зараховано 76,7% чоловіків та   23,3% жінок. У місцевих державних адміністраціях до кадрового резерву на 2010   рік на посади керівників цих адміністрацій запропоновано 85,9% чоловіків та   14% жінок від загальної чисельності резервістів. За підсумками слухань Комітет планує узагальнити   пропозиції учасників та розробити відповідні рекомендації, які мають бути   надіслані структурам всіх гілок влади для реагування. | 
|  | 
|  | 

