У зв'язку з чисельними зверненнями від громадян України, громадських організацій, діаспори та ЗМІ Комітет ВРУ з прав людини надає роз'яснення щодо процедури розгляду Проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про громадянство України" щодо реалізації права змінити громадянство, № 6175 від 13.03.2017, внесеного  Президентом України.

 

Зазначений законопроект визначений Президентом України як невідкладний. Особливості розгляду законопроектів, визначених як невідкладні встановлені статтею 101 Регламенту Верховної Ради України. Частиною 3, статі 101 Регламенту Верховної Ради України встановлено наступний припис: «Верховна Рада може прийняти рішення щодо законопроектів, визначених як невідкладні, про одноразове відхилення (ad hoc) від процедури розгляду, передбаченої цим Регламентом, і скоротити строки внесення альтернативних законопроектів, внесення пропозицій і поправок, а також строки надання законопроекту народним депутатам до його розгляду в тому чи іншому читанні. Не допускається скорочення зазначених строків більш як наполовину».

 

Проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про громадянство України" щодо реалізації права змінити громадянство (реєстр. № 6175 від 13.03.2017, внесений  Президентом України) 14 березня 2017 р. надано для ознайомлення народним депутатам України та включений до порядку денного сесії. Під час включення цього законопроекту до порядку денного сесії Верховною Радою не ухвалювалось рішення про зміну процедури його розгляду.

 

У зв’язку з цим, процедура розгляду зазначеного законопроекту при підготовці його до першого читання відповідно до вимог Регламенту є наступною:

 

1) Внесення альтернативних законопроектів. Альтернативний законопроект може бути внесений не пізніш як у 14-денний строк після дня надання народним депутатам першого законопроекту з відповідного питання (частина 2, статті 101 Регламенту). 

Термін: до 28.03.2017 р. (включно).

 

Верховна Рада розглядає альтернативні законопроекти на пленарному засіданні одночасно з основним законопроектом (частина 4, статті 110 Регламенту).

 

2) Підготовка висновків комітетів до предметів відання яких належать питання відповідно бюджету, боротьби з корупцією та оцінки відповідності законопроектів міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, які мають бути подані до головного комітету у 21-денний строк з дня отримання законопроекту, проекту іншого акта для надання висновку (частина 3, статті 93; частина 2, статті 108 Регламенту). 

Термін: до 03.04.2017 р.(включно).

 

 

3) Підготовка висновку головного комітету. Після включення законопроекту до порядку денного сесії Верховної Ради підготовка його до першого читання здійснюється головним комітетом. Включений до порядку денного сесії законопроект при підготовці до першого читання в обов'язковому порядку направляється для проведення наукової експертизи. За наслідками підготовки законопроекту до розгляду в першому читанні головний комітет ухвалює висновок, який має містити пропозицію про прийняття Верховною Радою рішення щодо відповідного законопроекту (кожного з альтернативних законопроектів у разі їх внесення). Головний комітет розглядає законопроект не пізніше як у 30-денний строк (частина 3, статті 93; частина 2, статті 103; стаття 108; частина 1, статті 111 Регламенту). 

Термін: до 12.04.2017 р. (включно). 

 

4) Строки надання народним депутатам висновків до законопроектів, підготовлених до першого читання. Висновок, підготовлений головним комітетом до першого читання законопроекту, висновки відповідних комітетів та інші супровідні документи до нього надаються народним депутатам не пізніш як за сім днів до дня розгляду цього законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради (стаття 112 Регламенту).

 

5) Позачерговий розгляд. Законопроект, визначений як невідкладний, після завершення його попереднього розгляду чи доопрацювання включається до порядку денного найближчого пленарного засідання Верховної Ради і розглядається позачергово (частина 4, статті 101 Регламенту).

 

Наразі  Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин як головний комітету здійснює опрацювання наступних законопроектів, що стосуються проблеми подвійного (множинного) громадянства:

 

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо набуття (припинення) громадянства України, громадянства (підданства) іншої держави або громадянств (підданств) інших держав, реєстр. № 5433, внесений народними депутатами України Тетеруком А.А., Ємцем Л.О. (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60558);

 

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про громадянство України" щодо подвійного громадянства в Україні, реєстр. № 6139, внесений народним депутатом України Артеменком А.В. (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61234);

 

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про громадянство України" щодо реалізації права змінити громадянство, реєстр. № 6175, внесений Президентом України.(http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61320);

 

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про громадянство України" щодо заборони мати громадянство іншої держави особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та врегулювання деяких аспектів порядку зміни громадянства, реєстр. № 6175-1, внесений народними депутатами України Вілкулом О.Ю., Бойко Ю.А. (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61348);

 

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення у відповідність до Конституції України Закону України "Про громадянство України" щодо уникнення множинного (подвійного) громадянства, реєстр. № 6178, внесений народним депутатом Мельничуком С.П. (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61325).

 

Також,  що стосується Проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності народних депутатів України та державних службовців за набуття громадянства інших держав, реєстр. № 6131, внесений О.Ляшко та іншими народними депутатами
(http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?id=&pf3511=61221), 
головним з підготовки та попереднього розгляду цього законопроекту визначено
Комітет з питань правової політики та правосуддя, який очолює Князевич Р.П.

 

Комітет заохочує представників громадськості до експертного обговорення зазначених законопроектів та всебічно сприятиме цьому процесу політично та організаційно.
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

02 травня 2024 15:42
16 квітня 2024 14:20
11 квітня 2024 10:33
10 квітня 2024 12:18
09 квітня 2024 14:53
02 квітня 2024 13:47
12 березня 2024 14:16
05 березня 2024 16:07
01 березня 2024 09:31
27 лютого 2024 14:47