Голова Комітету Григорій Немиря закликав Прем‘єр-міністра України Володимира Гройсмана переглянути урядову постанову № 637, скасувавши дискримінаційні перешкоди для внутрішньо переміщених осіб.

 

Про це йдеться у листі Голови Комітету до Прем‘єр-міністра України. 

 

У документі  Голова Комітету наголошує, що, «втративши державний контроль над частиною своєї території, Україна не втратила відповідальності за забезпечення належної підтримки та захисту громадян, які постраждали внаслідок тимчасової окупації Криму та збройного конфлікту на Донбасі» та нагадує, що на цьому неодноразово наполягали міжнародні організації та правозахисники.

 

12 жовтня 2016 року Парламентська Асамблея Ради Європи ухвалила Резолюції «Політичні наслідки російської агресії в Україні» та«Засоби правового  захисту у випадках  порушень  прав людини на окупованих  українських територіях, непідконтрольних українській владі». 

 

Зокрема, ПАРЄ закликає українську владу «спростити, наскільки це можливо, повсякденне життя мешканців непідконтрольних територій і переміщених осіб з цих районів за рахунок скорочення адміністративних процедур щодо доступу до виплати пенсій і соціальної допомоги та сприяння доступу жителів до правосуддя шляхом належного оснащення та кадрового забезпечення судів у районах, підконтрольних уряду, чия юрисдикція була поширена на непідконтрольні території; регулярно переглядати і зважувати рішення України про відхилення від виконання Міжнародної конвенції з громадянських і політичних прав, а також Європейської конвенції з прав людини, виходячи з принципів необхідності, пропорційності і недискримінації».

Голова Представництва Європейського Союзу в Україні Хюг Мінгареллі на прес-конференції 10 жовтня 2016 року зазначив, що для отримання другого траншу макрофінансової допомоги, Україні залишилося виконати 2 умови, серед яких і питання внутрішньо переміщених осіб, адже для виконання взятих 22 травня 2015 року Україною зобов’язань для виділення другого траншу, держава повинна «забезпечити ефективне надання соціальних виплат і послуг для ВПО за допомогою належного законодавства і фінансування».

 

Крім того, у листі наголошується, що «1 листопада 2016 року  Комітет  Верховної  Ради  України з питань прав  людини, національних  меншин  і  міжнаціональних  відносин  отримав  звернення  від Коаліції  громадських  організацій,  що  опікуються правами внутрішньо переміщених осіб, у якому зазначається,  що  дії  або  бездіяльність  Уряду  унеможливлюють  забезпечення  ефективного  надання соціальних виплат  і послуг для  ВПО, що  суперечить  міжнародним  стандартам  та  Конституції       України . Зокрема:

у Державному бюджеті на 2016 рік було скорочено обсяг фінансування адресної допомоги ВПО на 700 млн. гривень;

громадяни, зареєстровані на тимчасово окупованих та непідконтрольних Уряду України територіях, можуть отримати будь-яку соціальну підтримку від держави (в тому числі передбачену Конституцією України пенсію) тільки за умови отримання довідки ВПО;

в лютому 2016 року було «призупинено» дію довідок та, відповідно, всіх соціальних виплат включно з пенсіями для близько 460 тисяч осіб, зареєстрованих як ВПО;

8 червня 2016 року постановою Кабінету Міністрів України № 365 (без консультацій та громадського обговорення) були затверджені нові механізми по призначенню та контролю за соціальними виплатами, які є за своєю суттю дискримінаційними та порушують міжнародні стандарти та національне законодавство;

ВПО, на відміну від інших громадян України, не мають право вибору банківського оператора, а мають користуватися тільки визначеним уповноваженим державним банком для отримання будь-якої соціальної допомоги від держави;

не виконуються норми законодавства України про захист прав ВПО через неприйняття відповідних нормативних актів Урядом України, зокрема щодо надання тимчасового житла, компенсацій за втрачене майно, пільг на отримання освітніх послуг тощо.

 

У зверненні також наголошується, що наразі викликає занепокоєння проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до пункту 1 постанови КМУ від 05.11.2014 № 637», опублікований на сайті Пенсійного фонду України 27 жовтня 2016 року. Проект змін передбачає розширення підстав, за яких ПАТ «Державний ощадний банк України» припиняє соціальні виплати внутрішньо переміщеним особам та збільшує кількість обов’язкових відвідувань установ Ощадбанку для фізичної ідентифікації клієнта-ВПО. В той час, як інші пенсіонери не повинні проходити фізичну ідентифікацію в установах Ощадбанку, пенсіонери-ВПО знов опиняться в ще більш дискримінаційних умовах.

 

Беручи до уваги вищезазначене, Григорій Немиря констатував, що, «на жаль, Уряд України продовжує ускладнювати бюрократичні процедури, тим самим погіршуючи становище громадян, які проживають на тимчасово окупованій та непідконтрольній території України або зареєстровані як внутрішньо переміщені особи» та  звернувся до Прем‘єр-міністра України «з наполегливим проханням переглянути постанову № 637, але не в бік посилення контролю за внутрішньо переміщеними особами, а в бік дотримання прав та свобод людини».

 

У листі Голова Комітету також нагадав, що «Уряд України повинен полегшити життя людей, які постраждали внаслідок російської агресії, а не створювати дискримінаційні перешкоди для цієї категорії громадян».

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

03 травня 2024 10:15
02 травня 2024 15:42
16 квітня 2024 14:20
11 квітня 2024 10:33
10 квітня 2024 12:18
09 квітня 2024 14:53
02 квітня 2024 13:47
12 березня 2024 14:16
05 березня 2024 16:07
01 березня 2024 09:31