Комітет розглянув законопроекти, необхідні для лібералізації ЄС візового режиму для України

 

Сьогодні відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, присвячене розгляду  законопроектів, ухвалення яких необхідне для виконання Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України.

Голова Комітету Григорій Немиря нагадав, що Україна у 2010 році отримала на виконання План дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України, парламент минулого скликання завершив виконання першої фази Плану - законодавчої, а зараз наша держава виконує другу фазу Плану - інституційну та імплементаційну. Він також підкреслив, що Молдова, яка отримала відповідний План пізніше, вже виконала всі необхідні умови, і громадяни цієї країни користуються перевагами лібералізації візового режиму ЄС.

"Вже в грудні Європейська Комісія може прийняти рішення щодо успішності виконання Україною другої фази, тому зараз парламент дуже обмежений у часі,"- сказав він. "Виконання Плану дій було і є частиною Коаліційної угоди. Але, ухвалюючи необхідні закони, ми повинні пам'ятати, що міркування безпеки держави не мають призвести до звуження або обмеження дотримання прав і свобод людини".

 Члени Комітету рекомендували Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень судового захисту іноземців та осіб без громадянств та урегулювання окремих питань, пов'язаних з протидією нелегальній міграції, реєстр. № 3159, внесений Кабінетом Міністрів України. 

За словами представника омбудсмена України Михайла Чаплиги, у законопроекті передбачено право звернення до безоплатного центру правової допомоги, але це не є обов'язком; не передбачена участь перекладача при затриманні іноземців; не визначений час, на який особа затримується у перший раз; не виписані належним чином інструменти захисту.

У свою чергу представник Державної прикордонної служби Олександр Пінчук наголосив на важливості визначення у законопроекті місць для утримання затриманих іноземців, включаючи заклади поліції.

"Викликає стурбованість запропонована норма стосовно збільшення можливого терміну тримання порушників міграційного законодавства в спеціально призначених для цього режимних установах до 18 місяців. Спочатку це було 6 місяців, потім збільшили до 12, тепер хочуть 18 місяців. Але чи правомірним є півтора року ув'язнення для людини, яка на жодний строк позбавлення волі не засуджена та ще й за рахунок українських платників податків? Можливо варто просто прискорити процедури ідентифікації та видворення, для проведення яких і застосовують тримання в пунктах для нелегальних мігрантів?", - йдеться у листі експерта Міжнародної організації міграції Олени Малиновської, який надійшов до Комітету напередодні засідання.

За словами іншого представника Міжнародної організації міграції Лідії Кузьменко у законопроекті мають бути детально виписані пункти, які визначають альтернативи тримання під вартою та зобов'язання інформувати щодо місця знаходження затриманої особи.

Члени Комітету за результатами детального обговорення рекомендували профільному Комітету ВРУ у закордонних справах відправити на доопрацювання проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, на виконання зобов'язань України з лібералізації візового режиму з Європейським Союзом, реєстр. № 3224, внесений Кабінетом Міністрів України., та взяти за основу альтернативний законопроект № 1632, схвалений Комітетом з прав людини ще у квітні.

"Цей законопроект порушує права людини і особливо віруючих. Чому ми повинні приймати його і порушувати Конституцію?",- наголосив Член Комітету Олександр Фельдман.

"Це неповага до парламенту, це  поліцейський закон. Ми - Комітет, який захищає права людини, і ми повинні це пам'ятати.  Я буду підтримувати альтернативний законопроект № 1632, який розроблявся, враховуючи думку громадських організацій, та отримав схвальні висновки Ради Європи",- сказав Перший заступник голови Комітету Валерій Пацкан.

"Цей законопроект надає можливість тотального стеження за людиною і тому є неприйнятним. Крім того, цей законопроект під гаслами спрощення візового режиму ЄС пропонує легалізувати паспортну корупцію",- сказав експерт Центру політико-правових досліджень Віктор Тимощук

Крім того, на засіданні Комітету Заступник міністра юстиції України Сергій Пєтухов представив  проект Закону щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу, розроблений міністерством.

"Ми пропонуємо представникам коаліції, які зобов'язалися виконувати положення Угоди про асоціацію між Україною та ЄС,  підтримати наш законопроект і внести його на розгляд Верховної Ради. Це стане чи не останнім кроком на виконання вимог, потрібних для лібералізації візового режиму ЄС",- сказав він.

У цьому зв'язку Григорій Немиря запропонував членам Комітету розглянути даний законопроект і внести свої пропозиції і зауваження.

Члени Комітету засудили заочне рішення Сімферопольського суду щодо нещодавнього рішення про арешт Члена Комітету Рефата Чубарова.

На засіданні Комітету 29 жовтня були присутні наступні народні депутати-члени Комітету:

Голова Комітету Григорій Немиря

Перший заступник голови Комітету Валерій Пацкан

Заступник Голови Комітету Георгій Логвинський

Член Комітету Мустафа Джемілєв

Член Комітету Ірина Суслова

Член Комітету Олександр Фельдман

Член Комітету Рефат Чубаров

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

16 квітня 2024 14:20
11 квітня 2024 10:33
10 квітня 2024 12:18
09 квітня 2024 14:53
02 квітня 2024 13:47
12 березня 2024 14:16
05 березня 2024 16:07
01 березня 2024 09:31
27 лютого 2024 14:47
26 лютого 2024 11:31